lauantai 3. syyskuuta 2011

Meidän ensimmäinen radan treenaaminen

Kolmansissa treeneissä meillä oli ohjelmassa kokonainen 17 esteen rata, jonka yhteydessä treenattiin välistävetoa, takaaleikkausta ja takaakiertoa pyörittämällä:




Rata oli erittäin kiva! Siinä pääsi jo hieman vauhdin makuun. Puomilla pysäytin ja palkkasin Pyryn kontakteilla. Ensimmäistä takaaleikkausta 6. ja 7. esteen välillä jäätiinkin sitten ottamaan uudelleen muutamia kertoja. Pikku hiljaa sekin alkoi sujumaan ihan mukavasti. Pyry on vielä niin minussa kiinni oleva että ei heti meinannut "uskaltaa" lähteä eteen ottamaan hypyn kun minä jäin taakse. Mutta alkoihan sekin kuitenkin sujumaan aika nopeasti.


Seuraava hiontakohta olikin takaakierto pyörittämällä 9. putkelta 10. hypylle. Idea oli siis vetää koira putkelta oikealla kädellä 10. hypyn oikealta puolelta ohi ja hypätä hyppy takakautta samalla kun itse tein piruetin. Tätäkin otettiin useita kertoja uudelleen. Silloin kun Pyry pysyi käden mukana takaakierto meni erittäin hienosti ja palkkasinkin sen siihen monta kertaa. Mutta välillä kuitenkin putken suulta tullessaan Pyry ei pysynytkään kädessä enää kiinni vaan "ryösti" 10. hypylle etukautta. Pyry on vielä sen verran epävarma, ettei kestä ollenkaan jos irrotan katseeni siitä liian aikaisin. Vaikka Pyry lähti putken suulta hienosti seuraamaan minun oikeaa kättä, niin heti kun käänsin katseeni ja vilkaisin missä se este on etten itse juokse sitä päin, Pyry jo muuttikin suunnan ja menikin selkäni takaa esteen edestä päin.

Taas kun tämä kuitenkin meni ihan nappiin, jatkettiin eteenpäin ja otettiin seuraavaa takaaleikkausta muutamia kertoja 11. ja 12. hyppyjen välillä. Takaaleikkaus sujuikin jo ihan mukavasti eikä sitä kovin montaa kertaa enää otettu. Pyry irtosi mukavasti kun tiesi jo mitä siltä odotettiin.


Välistäveto 16. ja 17. hyppyjen välillä olikin jo ihan tuttu juttu, joten sitä ei sen kummemmin enää junnattu. Pari kertaa taidettiin Pyryn kanssa mennä rata lävitse niin että jouduttiin ehkä kerran tai kaksi korjaamaan. Sai sitä kunnon radan tuntua mukaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti